Mitä uutta, Shopify? - Helmikuu 2023

maaliskuu 07, 2023 2 minuutin lukuaika

Mitä uutta Shopify -verkkokauppa-alustalla, teemoissa ja lisäosissa? Katsaus helmikuun 2023 aikana tulleisiin muutoksiin ja päivityksiin sekä parannuksiin!

Shopifyn omaan palveluun (eli coreen) tehdyt muutokset ja parannukset:

Helmikuu 2023:

  • Asiakkaat voivat nyt tehdä palautuspyyntöjä itsenäisesti ja kauppias voi hyväksyä tai hylätä palautuksen, antaa ohjeita palautusta varten ym.
  • B2B -asiakkaat voivat lisätä kertakäyttöisen osoitteen kassalla tilausta varten.
  • Uudet On Hand- ja Unavailable-tilat inventaarion seurantaan joka paremmin kertoo missä vaiheessa kukin saldorivi on.
  • Shopify Plus -version API eli rajapintapyyntöjen määrää kasvatettu kymmenkertaiseksi.
  • Tuoteryhmiin ja asiakkaisiin liittyviä metakenttiä voi nyt editoida bulkkina.
  • Custom CSS -mahdollisuus teemoihin. Osassa premiumteemoja ominaisuus on ollut jo monta vuotta, mutta tästä lähin se ulottuu kaikkiin teemoihin ja ei myöskään estä enää teeman automaattista päivitystä, kuten ennen.
  • Tuoteryhmien metakenttiä voi nyt käyttää kriteereinä automaattisten tuoteryhmien luonnissa!
  • Uusia markkinointityökaluja ja raportteja per markkinointikanava.
  • 10 uutta käyttöoikeutta tuotteiden muokkaamiseen. Eli nyt kauppias voi päättää esimerkiksi, että ketkä henkilökunnan jäsenet voivat muokata tuotteen osto- tai myyntihintaa, hallita tuotesaldoja, katsoa tuotteita ym kun aiemmin kaikki oikeudet sisältyivät henkilökunnan oikeuksiin.
  • Search & Settings -appsiin lisätty hakutoimintojen asetukset.
  • Shopify Scripts lopetetaan 13.8.2024 mennessä, käyttäjien pitää siirtyä Shopify Functionsin pariiin.
  • Kansainvälisessä kaupassa asiakkaita voi ohjata suoraan oikean markkinan pariin, vaikka markkinalla ei olisi erillistä URLia. Esimerkiksi jos Eurooppa -alue sisältää 44 markkinaa, voidaan asiakas ohjata suoraan vaikkapa saksalaiselle markkinalle lisäämällä maakoodi URLin loppuun (shop.com?country=DE)
  • Point Of Sale -kassapisteellä voi tehdä kassatapahtuman käteisellä loppuun, mikäli yhteys on huono tai yhteyttä ei ole.
  • Pysyt itsekin muutosten perässä lukemalla Shopifyn muutoslogia.

Alkaen kesäkuusta 2021, tulevan Online Store 2.0. muutoksen myötä, emme enää julkaise erikseen listaa teemoissa tapahtuneista muutoksista. Edelleen suosittelemme kauppiaille varauksetta joko Flex -teemaa tai Turbo -teemaa kehittäjältä Out Of The Sandbox.