Mitä uutta Shopify -verkkokauppa-alustalla, teemoissa ja lisäosissa? Katsaus syyskuun 2020 aikana tulleisiin muutoksiin ja päivityksiin sekä parannuksiin!
Shopifyn omaan palveluun (eli coreen) tehdyt muutokset ja parannukset:
Syyskuu 2020:
- Shopify POS (Point-Of-Sale) näyttää nyt algoritmilla luotuja tuotesuosituksia myyntitilanteessa. Asiakasprofiiliin perustuvat suositukset lisäävät varmasti keskiostosta ja konversiota, ostokanavasta riippumatta.
- EU/UK -veroasetuksia yksinkertaistettu. Nyt verot kerätään automaattisesti oletuksena koko Euroopan Union -alueelta vs. vanha maakohtainen verokeräys.
- Shopifyn teemakauppa on julkaistu 20 eri kielellä, myös suomeksi. Kokeile tästä.
- Kassalinkkien jakaminen mahdollistettu millä tahansa SMS/mobiiliapplikaatiolla.
- Parannuksia kansainvälisiin sivustokarttoihin (International Sitemaps). Aiemmin Shopify loi sivukartan vain ensisijaiselle kielelle, nyt kauppiaat voivat luoda joka kieli- ja domainversiolle eri sivustokartan.
- Shopify Plus: Launchpadin tapahtumamonitorointia parannettu.
- Shopify Plus: Kauppias voi nyt valita haluamansa aikavälin ennalta määrättyjen aikavälien sijasta katsellessaan myyntiraportteja.
- Shopify Plus: Turvallisuutta parannettu SCIM -käyttäjähallinnalla.
- Tekstieditoria parannettu blogikirjoitus, sisältösivu, tuotesivu ja tuoteryhmän hallinnassa. Nyt voit valita RGB/HEX -editorilla värit suoraan tekstieditorilla, helpottaen brändin ja ulkoasun ylläpitoa.
- Pysyt itsekin muutosten perässä lukemalla Shopifyn muutoslogia.
Turbo -teema ei saanut päivityksiä syyskuussa 2020.