Mitä uutta, Shopify? - Lokakuu 2019

2 min lukuaika

Mitä uutta Shopify -verkkokauppa-alustalla, teemoissa ja lisäosissa? Katsaus lokakuun 2019 aikana tulleisiin muutoksiin ja päivityksiin sekä parannuksiin!

Shopifyn omaan palveluun (eli coreen) tehdyt muutokset ja parannukset:

Lokakuu 2019:

  • Visuaalisia parannuksia tuotteiden ja tuotevarianttien asetuksiin. Uusia drag&drop -ominaisuuksia lisättiin ja esimerkiksi valikkoasetuksia on aseteltu uudelleen paremman käytettävyyden saamiseksi hallinnassa. Hiukan hakemista on kun vanhaan tottui, mutta kaikenkaikkiaan positiivinen muutos.
  • Saksalaiset verkkokauppiaat voivat nyt ostaa .de -päätteisiä domaineja suoraan Shopifyltä. Odottelemme samaa mahdollisuutta .fi -päätteisiin domaineihin. Vaikka Shopifyssä domainien säätäminen ja liittäminen on yllättävän helppoa, suurimmalla osalla kauppiaista on selkeästi varauksia niiden tekemiseen itse, joka on tietysti täysin ymmärrettävää.
  • Osta X, Saa Y -alennuksiin voi nyt laittaa rajoituksen, kuinka paljon asiakkaan on käytettävä rahaa ostoksiin saadakseen edun. Hyvä muutos, joka mahdollistaa esimerkiksi "Osta 100 eurolla, saat lahjakortin" -tyyppiset alennuskampanjat, joilla voi helposti lisätä oman verkkokaupan keskiostoksen arvoa.
  • Buy Buttoniin tuli päivityksiä, mm. ulkonäön muokkaus, kassalinkkien luonti, Order Noteseja (eli ohjeita tiettyyn tilaukseen) voi nyt luoda ja asiakkaat näkevät nyt myös alennukset aikaisemmin ostoprosessissa, joka vähentää ostoprosessin kitkaa selkeästi.
  • Uusia parannuksia Shopifyn omaan hakutoimintoon. Hienoa, että Shopify jälleen parantaa yhtä selkeää heikkoutta alustallaan. Kuten aikaisemminkin, tämäkin ominaisuus on ensin rajattu vain englanninkielisiin kauppoihin mutta odottelemme sen tuloa sitten vähän myöhemmin myös muille kieliversioille.
  • Shopify Ping päivittyi versioon 2.0. Ping on nyt saatavilla myös iPadille, kauppias voi luoda valmiita vastauspohjia usein kysyttyihin kysymyksiin ja muiden appsien liittäminen Pingiin helpottui.
  • Uusia Insights -raportteja (eli Oivalluksia, jos suomennosta tarvitaan) on luotu Marketing -sivulle. Verkkokauppias voi nyt nähdä helposti esim: Mitkä paikat ajavat liikennettä sivuilleni, mistä maantieteellisistä sijainneista asiakkaani tulevat ja mitkä liikennelähteet tuottavat asiakkaita jotka konvertoivat parhaiten.
  • Pysyt itsekin muutosten perässä lukemalla Shopifyn muutoslogia.

Turbo -teema sai ison versiopäivityksen numeroon 5.0.0 lokakuun 2019 aikana.

  • Uusi oletustyyli, Tennessee julkaistiin.
  • Oletustyylit saivat Flexistä tutun julkaisualustan eli nyt teemat voidaan populoida heti oletussisällöllä paremman rakennuskokemuksen saamiseksi.
  • Miniostoskorissa ja ostoskorisivulle luotu uusi Poista -nappi tuotteiden poiston helpottamiseksi
  • Parannettu JSON-LD strukturoitua dataa
  • Alennussummat automaattisista alennuksista näkyvät aikaisemmin miniostoskorissa ja ostoprosessissa, vähentäen kitkaa.
  • Loppuunmyyty -tyylit on standardisoitu Lisää ostoskoriin -tyylien kanssa
  • Paljon muita bugikorjauksia ja tyyliparannuksia
  • Kaikki muutokset Turbon omassa muutoslogissa.

Kokeile Shopifyä ilmaiseksi niin pitkään kuin haluat, ota yhteyttä!



Lue lisää blogistamme

Uutuus Paytraililta: Suomalaiset maksutavat suoraan Shopifyn kassasivulle.

1 min lukuaika

Suomalaiset maksutavat Shopify -verkkokauppaan

2 min lukuaika

Vihdoinkin Shopifyyn on mahdollista saada suomalaiset pankit, luottokortit ja muut maksutavat. Mutta mikä maksupalveluntarjoaja on paras mihinkin verkkokauppaan? Lue vinkit ja kokemukset tästä kirjoituksesta.
Mitä uutta, Shopify? - Huhtikuu 2020

1 min lukuaika

Mitä uutta Shopify -verkkokauppa-alustalla, teemoissa ja lisäosissa? Katsaus huhtikuun 2020 aikana tulleisiin muutoksiin ja päivityksiin sekä parannuksiin.