Mitä uutta, Shopify? - Maaliskuu 2019

Huhtikuu 11, 2019 2 minuutin lukuaika

Mitä uutta Shopify -verkkokauppa-alustalla, teemoissa ja lisäosissa? Katsaus maaliskuun 2019 aikana tulleisiin muutoksiin ja päivityksiin sekä parannuksiin.

Tämänkin kuun katsaus jäi melko myöhäiseksi, kuten jäiden lähtö järvistä. Onneksi auringonpaisteen välillä on tälläisiä harmaampiakin päiviä niin voi keskittyä kirjoittamiseen! 

Shopifyn omaan palveluun (eli coreen) tehdyt muutokset ja parannukset:

Maaliskuu 2019:

  • Tuotteilla on nyt 250 tagin raja. Monet lisäosat ja sovellukset luovat tuotteille tageja varmistaakseen toimintansa ja tämä on ilmeisesti rasittanut nyt Shopifyn ydintuotetta sen verran että tätä rajoitetaan. 250 on kuitenkin n. 247 kappaletta enemmän mitä normaali verkkokauppias tarvitsee, eli tuskin vaikuttaa kenenkään kaupankäyntiin.
  • Point-Of-Sale -järjestelmään luotu omat kuittinumerot tilausnumeroiden sijasta joka nopeuttaa tilausten etsintää, hakemista ja kassatapahtumaa.
  • Android -puhelimilla voi nyt Point-Of-Sale -järjestelmästä tulostaa kuitin.
  • Verkkokaupan kassatapahtumaan tehty käännösmuutoksia joilla selkeytetään esimerkiksi luottokorteilla maksamista. Jos käytät erillistä maksupalvelua (niinkuin kannattaisi) ei vaikutusta.
  • Facebookin social marketer -lisäosa ei ole enää saatavilla. Shopify suosittelee käyttämään esimerkiksi Kitiä tilalla.
  • Kun alkuvuonna Shopify antoi Plus -kauppiaiden siirtyä nätisti hallinnassa kaupasta toiseen, nyt sama ominaisuus on myös tuotu muihinkin Shopifyn versioihin. Erittäin kätevä, mikäli ylläpidät useampaa Shopify -verkkokauppaa.
  • Barcode Printer -lisäosa lopetettiin (joka oli tehty vain Dymo-tulostimia varten) ja tilalle on tuotu uudempi Retail Barcodes Printer.
  • Shopifyn mobiiliappsin hallinnasta Marketing -välilehti poistettu toimivuuden parantamiseksi.
  • Facebookin dynaamisia mainoksia voi nyt luoda suoraan Shopifyn hallinnasta. Lue lisää.

Pysyt itsekin muutosten perässä lukemalla Shopifyn muutoslogia.

Out Of The Sandboxin tekemä premium-teema Turbo sai yhden pienemmän (versio 4.1.2) päivityksen.

Suurimmat parannukset:

  • Google Plussan ikonit ja toiminnot poistettu, koska Google lopetti palvelun tarjoamisen.
  • Hyväksyn ehdot -toiminto on nyt yksi ja sama kaikkialla.
  • Drop-down navigaatiolle voi nyt asettaa erillisen fontin.
  • Loput muutokset parannuksia ulkonäköön ja oletusasetuksiin (esimerkiksi enemmän toppausta uutiskirjepopupissa helpomman luettavuuden takaamiseksi)
  • Kaikki muutokset Turbon omassa muutoslogissa.

 

 



Suosittelemme myös seuraavia artikkeleita:

Mitä uutta, Shopify? - Huhtikuu 2019

Toukokuu 07, 2019 1 minuutin lukuaika

Mitä uutta Shopify -verkkokauppa-alustalla, teemoissa ja lisäosissa? Katsaus huhtikuun 2019 aikana tulleisiin muutoksiin ja päivityksiin sekä parannuksiin.
Jatka lukemista
Mitä uutta, Shopify? - Helmikuu 2019

Maaliskuu 19, 2019 2 minuutin lukuaika

Mitä uutta Shopify -verkkokauppa-alustalla, teemoissa ja lisäosissa? Katsaus helmikuun 2019 aikana tulleisiin muutoksiin ja päivityksiin sekä parannuksiin. 
Jatka lukemista
Mikä tekee hyvän verkkokaupan? - Ultimaattinen opas verkkokaupan perustamista harkitsevalle

Helmikuu 27, 2019 11 minuutin lukuaika

Verkkokaupan perustaminen on yksi hakutermieni kestosuosikeista. Mutta mikä tekee hyvän verkkokaupan? Lue opas ja valaistu.
Jatka lukemista

TILAA UUTISKIRJE